Nätbutikens leveransvillkor träder i kraft från och med 01.11.2017

Allmänt om nätbutiken
Nätbutikens produkter säljs av Swegon Lidköping AB Org. Nr SE-556640-0346.
Vi säljer endast produkter till myndiga privatpersoner i Sverige.
Produkternas priser anges inklusive moms.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktavgifter.

Beställning
Produkterna beställs via internet och varukorgen på adressen www.casabutiken.se.
Alla beställningar bekräftas via ett e-postmeddelande i vilket det anges beställningens pris, leveranskostnader samt beställda produkter. Efter att en beställning bekräftats kan priset endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbar felaktighet i det angivna priset.
För att få beställningsbekräftelsen krävs det att kunden har meddelat sin e-postadress i samband med beställningen. I samband med beställningen förbinder sig kunden att följa de gällande leveransvillkoren.

Beställningsbekräftelse
Vi skickar via e-post en beställningsbekräftelse i vilken kunden ser:
ett referensnummer/vårt bankkontonummer och fakturans slutsumma.
Via användarkontot på vår webbplats kan kunden granska innehållet i sin beställning.
Ändringar och tillägg måste ske innan ordern behandlas och skickas.
Om något felaktigt upptäcks på bekräftelsen är det viktigt att kunden omedelbart kontaktar oss via order.lidkoping@swegon.se för att om möjligt ändra beställningen.

Betalningssätt
Vi använder Klarna Checkout som betallösning, enligt nedan. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Ej uthämtad filterleverans debiteras med 195:-.

Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter

Leveranstid
Normal leveranstid är ca 3 dagar efter mottagen betalning.
Eventuella avvikande leveranstider meddelas kunden på Swegon Lidköping AB:s beställningsbekräftelse

Leveranssätt och leveranskostnader
Vi skickar våra leveranser som Schenker hämtpaket till närmaste ombud
Frakt och förpackningskostnader ingår i leveranskostnaderna.
Kunden kan se leveranskostnaderna när kunden har valt betalningssätt i varukorgen.

Bytes- och returneringsvillkor
Kunden har 14 dagars bytes- och returneringsrätt. Om kunden vill nyttja returrätten skall kunden meddela oss detta via order.lidkoping@swegon.se innan retur sker. Returneringsrätten gäller enbart för oanvända och försäljningsdugliga produkter i originalförpackning. Bifoga följande information i returförsändelsen: Orsak till retur, kundnummer, namn, adress, telefonnummer, bankkontonummer samt en kopia av Swegon Lidköping AB:s beställningsbekräftelse. Om kunden nyttjar sin ångerrätt så står kunden själv för returfraktskostnaden.

Returadress:
Swegon Lidköping AB, Skepparegatan 6, 531 30 Lidköping. Vi tar inte emot returer senare än 14 dygn efter leverans. Om en retur godkänns, återbetalas pengarna direkt till kundens konto efter mottagningen och handläggningen av returen.

Problemsituationer avseende transport och felaktiga produkter
Om en produkt försvinner eller har skadats under transporten eller om fel produkt har levererats till kunden, ska kunden anmäla felet omgående till adressen order.lidkoping@swegon.se.  Anmälan om felaktig leverans eller felaktig produkt ska göras inom 14 dagar efter att produkten togs emot. Om ett paket har skadats vid leveransen ska produkten reklameras omedelbart på Schenkers hemsida:
www.schenker.se, reklamation, skadat gods och paket-anmäl

Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Före beställning ska kunden läsa igenom de vid den aktuella tidpunkten gällande leveransvillkoren. Swegon Lidköping AB hanterar all kundinformation fullständigt konfidentiellt.Swegon Lidköping AB förbinder sig att inte överlåta kundinformation till tredje part.

Om kunden inte löst ut sitt paket så faktureras kunden med 195 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut beställningar inom 14 dagar från det att paketet ankommit till ombudet.